2012. augusztus 4., szombat

Miért horgolás?

3 kisgyermek anyukájaként nem sok szabadidővel rendelkezem. Így jogos lehet a kérdés, miért ilyen időigényes hobbit választottam, ráadásul 0-ról kezdve. Valami olyan dolgot szerettem volna csinálni, aminek van látszatja is, az értelmén kívül. A konyhában nem szívesen töltök el sok időt, így maradt a kézimunkázás. Drága Nagymamám Mezőkövesden élt, a matyó kultúra középpontjában. Gyönyörűen varrt, szmokkolt, de ezt a képességét nem örököltem tőle. A kézimunka szeretetét viszont igen. Persze ebben nagy szerepe volt Édesanyámnak is, hiszen otthon ő is sokat hímzett, és szebbnél szebb dolgok kerültek ki a kezei közül. Valahogy folytatni szerettem volna ezt a hagyományt, de nem a hímzés volt az én utam. Kötni tanultam az iskolában, a délutános tanítónénitől, horgolni viszont soha. Kihívást jelentett számomra. A nagynéném segítségét kértem, ő szerzett nekem könyveket, amikből megtanultam az alappálcák nevét, és öltésüket.

Első próbálkozásaim egyike egy kis kalap volt. A fonalat a Lidl-ben vettem, csupa akril, közepesen vastag, tanulni ideális. Akkor még nem ismertem sem a ravelry-t, sem a facebook-on a kötős-horgolós lányokat, így a saját fejem után mentem, és egyszer csak lett egy kalap a kezemben :)  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése